lørdag 20. oktober 2012

DIY: Saccosekk

Jeg er så fornøyd med det svarte og hvite teppet fra ikea. Jeg skaffet meg derfor 2 tepper til, og det ene ble sydd om til en saccosekk!

saccosekk (1)

Et tips er å sy en innerpose til kulene, og en glidelås i selve saccosekken. Da kan trekket enkelt tas av og vaskes.

saccosekk (2)

At hele stuegulvet var dekket av hvite kuler når jeg skulle prøve å fylle saccosekken er for lengst glemt *smil*. Vi er strålende fornøyd med resultatet. Ungene både hopper, drar hverandre rundt på gulvet og ligger stille med et teppe over seg i saccosekken!

sacco

I dag flyttet endelig den siste 70 talls døren ut fra 2 etasje – døren som går inn til stuen/kjøkkenet. Hele etasjen ble totalt forandret, bare pga en ny dør! LYKKE!

dør

Ønsker dere en fortsatt fin helg!

12 kommentarer:

Fargebarn sa...

Wow! Imponert! Digger sakkosekken jeg! Så mange gode ideer du har!

Villa Oss sa...

Så fin den ble :)

Hilde - Feien og Fjong sa...

Så fin og enkel sacco. Tenker det blei bra med ny dør. Dei gamle dørene der er ikkje akkurat fine. Jaja, i det rette miljøet kanskje.

Miss Susie and the Bandits sa...

WOW! Så utrolig kult. Den ble jo kjempestilig! Skjønner godt at barna er fornøyd :o)
Heldig de som har så kreativ mamma i hus ;o)
Ønsker meg en slik dør jeg også. I stuen. Foreløbig har vi malt den gamle..men det er og blir ikke helt det samme ;o)
Ha en riktig fin søndag!
Klem Susanne

Fru Fjeldhammer sa...

Så kult, det var en lur ide!!
Ha en fin søndag...
klem

Manuela - Mrs Hardy sa...

kjempestilig, du er FLINK!

Miriams små detaljer sa...

Gratulerer med ny dør! Kan tenke meg det var deilig! Saccosekken er både fin og god! (jeg prøvde den da ingen så meg..) ;D

Du er så flink og kreativ!

Min lille interiør og hverdags dagbok sa...

wow,den ble knall fin ☺ me like...
Finfin søndag til deg..
-Beate-

Signe sa...

Så himla fin den ble, flinke du :)

Klem,
Signe

Frøken Fryd sa...

Den blei jo steinbra :-) Sklei jo rett inn i stova den, og så kjekt når borna inkluderar den i leik og kvil.

Her har me hatt ein deilig solrik dag, i motsetning til i går då me verkelig fekk dusja oss... Eg har baka boller og storebor har vaska kjøleskapet. Han la nemelig inn ei saftflaske som han ikkje hadde skrudd korken på - det vart ein klissete affære. Grovvasken tok han på strak arm, mora var ikkje strålande blid akkurat, og så tok ho mor finvask og golvvask (slik at me ikkje vart ståande fast på kjøkkengolvet heile gjengen) og no er det så bra!

Klem Eli

Bolettes hus sa...

åh! Blir bare såååååååå inspirert av bloggen din!!!! Her har jeg tittet innom før, og kommer garantert til å gjøre det mange ganger framover! Følger deg!
Kari

STYLIZIMO sa...

Flinke, flink du! Dette var jo kjempesmart. Jeg har samme teppet selv, og syntes det er så fint.

Hvor har du funnet den fine beige strikkeputen forresten? Er den fra West Elm? Leter etter en strikkepute med litt grov strikk. ( burde vel i grunn strikket den selv, men så var det det med tiden da :))

Det ble knallfint med det hvite gulvet forresten. Jeg har hvitmalt gammel parkett selv, og er kjempefornøyd.

Ha en fin dag!

klem Nina